Hardcore!!

1kommentarer

Igår var det soligt och fint och jag bara längtade efter att ge mig ut och träna. Idag har det regnat precis hela dagen och jag som hade planerat att springa... Men sen bestämde jag mig. Fasiken, man kan inte alltid träna ute när det är fint väder, eller hur! Så jag klädde på mig och bestämde mig för att försöka hålla ett hyfsat bra tempo (bra tempo för att inte ha tränat på ett tag) och att inte messpringa i uppförsbackarna utan att köra på och det gjorde jag. Försökte lyfta benen och huvudet när jag sprang i uppförsbackarna och ta i. Det regnade inte så mycket som jag trodde utan duggade endast lite lätt. Så det blev inte så hardcore som jag trodde från början.

Efter 2km stannade jag och körde 15armhävningar, plankan i ca45sek och 15dips *2 och sen sprang jag hem de sista 1,5km. Kände mig som typ en militär när jag låg i gruset och gräset och körde styrka. Hade bara behövt ngn som stod och skrev över mig ;-) Och hemma körde jag lite rörlighet och några styrkeövningar. Kändes bra även fast det ibland pep i bröstet efter luft i uppförsbackarna, jag känner mig NÖJD! Får se hur jag känner mig imorgon!

Bra start och förhoppningsvis kan jag fortsätta nu med träningen utan att bli sjuk!

1 kommentarer

Emma

25 Apr 2012 20:31

Bra Monica! Det finns inga dåliga väder! :) Cred till dig som körde armhävningar oxå! Kram

Kommentera

Publiceras ej