Det kändes ovärkligt och konstigt innan resan att jag skulle åka iväg en resa. Först uppe i Stockholm på flygplatsen började jag fatta att jag verkligen skulle åka bort från Sverige!! Det tog lite tid innan vi fattade hur vi skulle checka in och i vilken kö vi skulle stå (det blev den lååånga, såklart). Vi kikade på de andra i kön för att försöka förstå vilken ålder det var på de som också skulle åka med Springtimetravel. Och kom väl fram till att det verkade vara spridda skurar. Väl inne skyndade vi att köpa ngt att äta och en stor stark öl för att lugna mina nerver och det var väl precis det som hanns med innan vi fick börja boarda.

Emma funderade om huruvida Paolo åkte i ett vanligt plan med oss ner eller om han tog privatflyg ner. Efter ett besök på toaletten kunde vi besvara den frågan med att han åkte med oss vanligt fölk ;-).

Väl nere slogs vi av värmen när vi gick av planet, underbart! Fick åka transfer buss till hotellet och checka in och därefter en middag i matsalen. Rummet var helt ok med seperat sovrum, ett vardagsrum och en gigantisk balle (eller balkonge kanske det heter...). Sängarna var visserligen stenhårda och kuddarna platta men vad kan man förvänta sig utomlands. De verkar ju inte ha några sköna sängar alls, men den var tydligen studsvänlig enligt Emma ;-) testad och allt!

Dagen efter var det välkomsmöte där vi fick instruktioner och alla instruktörerna blev presenterade. Verkade lovande! Och sen var det bara att börja träna! Tjoho!! Vi började med crossfit på stranden och Emma skaffade sig veckans första bränna på vaderna som höll i sig hela veckan, hihi! Om ni inte har gjort det förr så testa att träna i strålande sol, härlig sand och havet brusande framför en. Alldeles, alldeles fantastiskt!! Förutom all sand man fick i håret, innanför sportbhn, byxor, i skinkan (haha), ja typ överallt när man gjorde burpees. Men det är bra peeling har jag hört!

Det fanns massor av pass att testa på och jag ville träna så mycket som möjligt och kanske gick jag ut lite väl hårt de första dagarna men sen hade vi siktet inställt på en "vilodag" då vi gick till Spanien på tisdagen! Först en promenad via stranden på ca6km som instruktörerna hade sagt var 3,5km dagen innan. Konstigt att en sträcka kan ändra sig sådär över en dag, haha! Vi hann med färjan som tog oss över floden från Portugal till Spanien och plötsligt var det en tidsskilland på 1timme, konstigt! Vi hamnade i en mindre stad där vi först hjälpte Kayo med att ta ut pengar från en automat, och sen gick runt och strosade, köpte några souvenirer och satte oss för att äta lunch och glass. Varmt och härligt var det. Vi hann med färjan hem och fick åter ställa tillbaka klockan. Vilken jetlag vi fick! Träning och gemensam middag på kvällen avsluade dagen!

Träning, sol, bad i havet, sand över hela kroppen, god mat och roligt sällskap.. Veckan rullade på. Fick ett anfall av hemlängtan på torsdagen och hade gärna åkt hem då, men fick lugnande besked hemifrån så jag kunde njuta av de resterande dagarna. Fredagen bjöd på en avslutningsmiddag på en jättefin restaurang och kvällen avslutades med dans på ett uteställe där det var mer sprit än sprite i drinkarna (nuvar jag ju fyndig). Så efter 2drinkar var jag kanon och dansade tills stället stängde!! Och det var roligt! dagen efter var ju såklart inte lika rolig.. haha! Emma undrade varför jag sov på soffan men jag ville ju inte störa henne när jag kom hem senare än henne (ordentlig tös det där)!

Lördagen blev slapp vid poolen för att förbättra på brännan innan vi åkte hem.

En underbar och lyxig vecka med mycket träning där jag har testat på lite nya saker och tyckt de varit skojiga, tex crossfit och Paolos pass. Rekommenderar verkligen andra att åka på en sån här resa!

Då är man här och väljer vid frukosten varje måndag vilka träningspass man vill gå på idag, många bra att välja mellan! Bra instruktörer, positiva och glada människor! Härligt väder och god mat! Behövs det något mer för att må bra?! Jo, min familj.. Saknar dem sjukt mycket men de mår bra och jag får se dem på söndag <3 . De får hem en fru och mamma med ny inspiration och ny energi!!

Om ni funderar på att åka på en sådan här resa så gå in på Springtime Travels hemsida och kika. Jag rekommenderar det starkt! Mer bilder och reportage kommer!

Ursäkta min bloggtorka, ni som nu läser ;-)

Dock har det inte varit någon träningstorka. Utecyklingen är igång och jag ahr för första gången cyklat med en klubb (Skövde ck) och testat att cykla i klunga. Det blev många nybörjare och en stor grupp som begav sig iväg på årets första (för mig iallafall) runda. En ganska så flack runda, i ett lagom tempo men tyvärr lite för långt för min stackars rygg som krånglar ibland när det blir alldeles för statiskt. Annars var det skoj. Nu måste jag bara försöka komma ut på några kortare rundor själv för att vänja ryggen med sittställningen och kanske åka till Falköping och racerdepån för att göra en bikefit så de kan se om jag kan bättra på sittställningen något för att underlätta för min rygg.

Har kunnat träna löpning, mycket intervallträning, eftersom knät (ja, det känns att man blir äldre och det gör ont här och var... suck) inte vill springa för långa sträckor. Iförrgår var jag dock ute på en "längre" runda där jag sprang 3,5min *6 och det accepterade knät så nästa gång kan jag nog utöka till 4min *4-6 JIPPI!!

Och igår tänkte jag köra backträning med min cykel (har efter ca 10år fortfarande inte döpt hen.. Förslag?) men eftersom de gräver upp och bygger ut avlopp vid simsjön så blev det inte riktigt som jag tänkt men det blev nog ganska lagom ändå för efteråt kändes kroppen tömd på energi och jag fick försöka fylla på med mat. Dock värkte nacken efter den korta cyklingen, tråkigt...

Och idag när jag körde på gymmet fanns det ingen styrka i benen, jag fick mjölksyra direkt och orkade inte. Fick istället köra några mage/rygg och armövningar emellan för att vila benen och sen avslutade jag med tuffa intervaller på löpbandet med en fart på 14-15km/h, höll på att dö men det kändes skönt att jag ändå körde! Nu väntas vila till imorgon kväll då jag ev ger mig på en löptur!

MEN på lördag åker Emma och jag Portugal med Springtime Travel där vi ska träna, sola, bada och ha det gött i en vecka!! Lovely!! Har inte varit borta från barnen i längre än två nätter så detta kommer nog bli tufft :-(

Hoppas ni har en bra dag i blåsten!