Välkommen

0kommentarer

Hej!

Här kommer jag skriva mer detaljerat om min träning och min väg för att komma tillbaka till toppformen efter 2graviditeter med allt vad det innebär med tidsbrist, matnojja, viktnedgång m.m.

Jag är en snart 31årig kvinna/tjej med 2barn i åldrarna 4och 6månader. Just nu är jag mammaledig och försöker få tiden räcka till träning, familjen, jobbet och vänner. För att jag ska må bra vill jag träna. Under året varieras träningen. När det är utesäsong blir det cykling (racer) och löpning, på vintern mer gym och springa på löpband samt spinning. Sen vill jag gärna simma, träna bodypump och gå promenader.

Under mina graviditeter har jag gått upp ca15kg och fått kämpa mig tillbaks till den vikten jag låg på innan. Just nu har jag inte kommit tillbaka ner i matchvikt, har ca5kg kvar. Alla har sagt til mig att när jag ammar så kommer kilona rasa av mig, det gjorde de inte med min dotter och det har inte gjort det med min son heller. Jag är helt enkelt en sån tjej som får kämpa för varje lite hekto och unnar jag mig en bit choklad, kaka, godis ja då går jag upp i vikt direkt.

I höstas kom jag bra igång med löpningen, kanske för bra för efter en 7,5kms runda fick jag ont i hälsenan och den ömmar fortfarande 3månader senare.. Jag har sakta och försiktigt börja springa igen, har hittills sprungit 3min i sträck på löpband utan att det gjort ont. Förra veckan sprang jag intervaller 1min*4 och dagen efter kände jag av hälsenan, surt!! :(

Får cykla och gymma och sakta träna upp hälsenan igen för jag vill så gärna springa. Det är en sån himla bra motionsform för kroppen och jag mår bra utav den!! Mitt mål iår är att springa vårruset, förra året gick jag sakta runt de 5km i jönköping med sammandragningar som gjorde att jag var tvungen att stanna och andas...
Senare i sommar vill jag springa tjejmilen i stockholm och hoppas på att hälsenan håller!

Med cyklingen har jag som mål att cykla halvvättern under 6h!! Vilket innebär att jag kommer få träna fler träningsmil än förrförra året då det bara blev knappa20mil. Det får bli 2-3pass i veckan, 2korta på veckorna och ett längre på helgen!

Detta var lite kort om mig, jag återkommer!

Kommentera

Publiceras ej