Motivation...

0kommentarer

Ja, motivationen går upp och ner.. Den gick upp rejält efter i lördags då man fick kvitto på det man gör fungerar. Sen kommer det dagar idag då motivationen sjunker och jag skulle sååå gärna vilja gå till affären och köpa massa godis, choklad och kakor!!! Vad gör man då? När suget är som störst.... För mig funkar det att sätta autopiloten på och försöka ignorera den där rösten som talar. Läsa den texten som jag skrev i början om varför jag vill klara av denna månaden!!

Många säger att deras godissug var värst de första dagarna av FF. Ja, det kanske det var men mitt är inte helt borta. Jag tycker ju att godis, choklad och kakor SMAKAR gott, det är inte bara pga ett sockersug som jag äter det. Till en kopp kaffe är det gott med ett wienerbröd till. På lördagen smakar det gott med godis osv osv... Det är nog inget jag kommer sluta helt med men förhoppningsvis kan jag hålla det på en bra nivå även efter denna månaden.

Träningen som man tränar under FFmånaden ser ut såhär:
10min valfri cardio (jag springer eller cyklar om jag är hemma, annars crosstrainer)
1 styrkeövning
2styrkeövning
3styrkeövning (1,2,3 upprepas)
10min Cardio
4styrkeövning
5styrkeövning
6styrkeövning
(Valfritt att lägga in ytterligare 10min Cardio)
7 styrkeövning
8 styrkeövning
9 styrkeövning

Detta tar ca1h och passar mig perfekt!

Kommentera

Publiceras ej