Ut och cykla!!

2kommentarer

Idag blev det dubbelpass. Först ett FFpass kring lunchtid. Sen efter middagen avbokade jag spinningen och begav mig ut att cykla på "riktigt" ;-)
Det var 10grader och blåste inte alls mycket. Första milen kände jag mig stark och kunde trycka på med pedalerna. Cyklade på min vanliga cykel och jag saknade att inte siffa "fast" med fötterna, då kan man trycka på bättre. In på andra milen började det kännas i lår och svank att det var första cykelturen för iår...
Totalt 19,3km på 1tim1min vilket är helt ok tempo för att vara första turen och med den cykln. Ska köpa mig en ny cykeldator till min racercykel som visar kadens och flytta över den cykeldatorn som sitter där till min vanliga som jag kommer använda när jag cyklar till jobbet och nu innan de sopargatorna.

Igår kändes det som om en förkylning var på G idag kändes det inget och jag mår bra!!

2 kommentarer

Emma

20 Mar 2012 22:27

Duktiga du! Ett tips är att köpa någon polar-pulsklocka (med distansmätare till) som oxå funkar till cykel.. Då kan du ha den både till löpning och cykling! :D Kram

fia

21 Mar 2012 09:43

Easyline är cirkelträning. Det är 9st olika fasta stationer som drivs av tryckluft. Mellan dessa lägger instruktörer egna övningar som armhävningar, upphopp, plankan...m fl.. varje station ska du göra i 30sek sen byter du. Effektiv pulshöjande träning. :)

Fotograferingen.. just nu är det ganska tajt om tid. Ev nästa mån eller ons.. hur ser det ut för dig då?

Kommentera

Publiceras ej