Yiiiha!!

0kommentarer

Denna veckan harhittills varit en bra träningsvecka. Måndag-gym (ben). Tisdag-box. Onsdag-simning. Torsdag-LRHIIT. Fredag-vila.
Fick grym träningsvärk efter gymmet i måndags, så jag knappt kunde sätta mig eller resa mig upp. Sen lättade det efter simningen.
Nu börjar faktiskt hälsenan oxå kännas bättre. Den ömmar inte lika mycket och är inte lika stel längre. Jag kör övningar för att bli starkare i fot och vader och masserar vader och hoppas på att jag snart kan testa att springa lite, kanske nästa vecka. Förut har jag inte ens kunnat göra några hopp på gruppass på gymmet för att därefter fått ont i hälsenan men nu hoppade jag igår och fick inte ont idag :-)
I början när jag hade ont försökte jag dra ner på löpningen men fortsatte ändå springa men hade ont nästan hela tiden. Nu har jag inte sprungit på kanske tre veckor och bara tränat promenader och denna veckan gymmet! Får göra som förra gången jag hade ont i hälsenorna, trappa upp långsamt och försöka bli snabb på korta distanser! Får bli mitt mål att springa 1km mot nerråt 4min till att börja med! Alltid skoj att ha mål att träna mot.
Men om jag nu ska löpträna på hösten/vintern så funderar jag på hur jag gör med skor? Dubbar? Icebugs? Vad rekommenderar ni? Jag ogillar egentligen att springa när det är halt ute men är så fast i löpningen nu att jag inte vill avstå den ;-) Tips mottages!
Kram på er <3

Kommentera

Publiceras ej