höstblues

1kommentarer

Känner att jag just nu är inne i någon sorts höstdepp. Har lixom ingen motivation till att träna. En orsak till deppen är såklart att min högra fotshälsena krånglar. Den ömmar och gör ont när jag springer, känns stel mellan löpturerna och ömmar lite då oxå. Det gör att jag är tvungen att vila från löpningen och det gör mig deppig... Jag har verkligen blivit biten av löpning och mina tankar har kretsat mycket kring hur jag ska lägga upp nästa träningspass. Nu när jag inte kan ge mig ut och springa långa turer och inte heller kortare rundor så funderar jag på vad jag kan träna istället men hittar inget direkt som lockar.
 
Löpningen är ju så enkel att man bara kan ta på sig kläder och ge sig ut direkt hemifrån. När man ska träna på gymmet måste man ju först ta sig dit, sen måste man anpassa sin tid/hålla tiden om det är ett gruppass man ska gå på. Att bara styrketräna känns inte skoj just nu...
 
Jag har gått lite promenader istället men känner då oxå av hälsenan men inte lika mycket som om jag skulle sprungit. Jag vet inte om jag borde vila foten helt och hållet eller om jag ska gå promenader och tillåta att det gör lite ont. Hur ska jag göra för att hälsenan ska må bra så fort som möjligt??
 
Det är ju bra ändå att det är höst och snart vinter för då kommer vilan från löpningen naturligt. Jag skulle vilja ge mig ut och cykla men med racern känns kombinationen inte lika säkert med våta löv på asfalten och de smala däcken. Hade gärna haft en cykel med lite tjockare däck som jag kunnat ge mig ut och cykla på... Min andra cykel som jag cyklar med till jobbet börjar ge med sig både här och där och börjar snart inte kännas säker att cykla på. Behöver spara pengar så att jag kan köpa en ny till våren.
 
Jag hoppas att hälsenan kan kännas lite bättre snart så att jag kan ge mig ut och springa korta turer och styrketräna här hemma. Ska väl oxå fixa iordning så att jag kan träna på min racer inomhus på trainern. Kanske kan vädret ge mig några fina höstdagar så man blir lite mindre deppig..

1 kommentarer

Emma

16 Oct 2012 13:26

Känner lite samma sak här.. Blir tokig på min häl som krånglar och det är väldigt frustrerande när man inte riktigt vet vad som skulle funka bäst.. Vila helt? Bara köra på? (Troligtvis inte ;) Eller kanske några speciella övningar?.. Jaja en vacker dag ska jag springa smärtfri igen! Och vi har iallafall April att se fram emot! :D

Kraam

Kommentera

Publiceras ej