Motivation

0kommentarer

Jag fick rejält ont i mina axlar efter simträningen och upp i nacken. Man tränar ju en hel del rörlighet i armarna som man inte tränar annars vilket är jättebra! Det kan jag behöva. Nu på måndag var ju det höstlov för simningen men jag ska försöka ta mig dit och simma ett pass iallafall, tänkte jag. Måste få upp min simkondition. Men det är ändå tur att man har lite kondition i kroppen från löpningen för det kändes som om jag hade ett bra flås även fast jag inte är van att andas och hålla andan, som man måste göra i simning. Det tar ett tag innan man får in rätt andningsteknik. Skoj var det iallafall. Och träningsvärken har känts i ben och triceps, härligt!!

Annars r motivationen dålig. Har inte varit på gymmet pålänge nu.. Hoppas att jag får en nytändning nästa vecka. Ska planera min träningsvecka i helgen och försöka hålla den. Jag är rädd att bli för stel i överkroppen av styrketräningen så jag vill testa på yoga och jag har bokat in massage för att knåda mina muskler. Massage r jag för dålig att gå på men ska bättra mig för jag känner att jag bhv det. Stelnar ofta till mellan skuldrorna och upp i nacken.

Träning är ju skoj ska bara hitta motivationen, komma fram till vad jag vill ha för mål då är det oftast lättare att motivera mig till att träna! Hur gör du för att motivera dig själv??

Kommentera

Publiceras ej