Simning!

1kommentarer

Ibland måste man förflytta sig ur sin bekvämlighetszon och göra något nytt. Det gjorde jag igår. Jag begav mig till badhuset och var med på en simträning. Tekniken hängde inte med när jag blev trött, och andningen kom i otakt med kroppen och på ryggsimmet fick jag hela tiden kallsupar MEN det var skoj. Och oj vad ont det gör i axlarna idag!! Dålig rörlighet i axlarna, jajemen!! Nästa måndag är det höstlov och uppehåll i simningen men sen ska jag dit igen och plåga mig. Det stör mig att jag inte orkade simma så som jag ville och det stör mig att jag inte hade farten MEN jag sackade inte efter de andra utan höll jämnfart med dem men har man hållt på med simning så vill man vara främst men det får mig ju bara att vilja kämpa på nästa träning och nästa!!
 
Hoppas bara jag kan röra mina armar imorgon...

1 kommentarer

Emma

25 Oct 2012 10:50

Härligt Monica! Jag var långt utanför min bekvämlighetszon igår på crossfiten.. Dog nästan lite.. Vi körde bland annat burpees och dubbelhopp med hopprep och sen var själva träningen 10 wallballs (knäböj med 6 kg medicinboll som vid uppresandet ska kastas upp mot en vägg), 20 boxhopp (hoppa jämfota upp och ner på en typ halvmeter hög låda) samt springa 200 meter.. Detta skulle upprepas så många varv som möjligt på 15 minuter! Efter 3.30 kom jag knappt upp på boxen och tappade medicinbollen, svor och höll på.. :) Härligt! Kram

Kommentera

Publiceras ej