Både det ena och det andra

0kommentarer

Ursäkta min bloggtorka, ni som nu läser ;-)
 
Dock har det inte varit någon träningstorka. Utecyklingen är igång och jag ahr för första gången cyklat med en klubb (Skövde ck) och testat att cykla i klunga. Det blev många nybörjare och en stor grupp som begav sig iväg på årets första (för mig iallafall) runda. En ganska så flack runda, i ett lagom tempo men tyvärr lite för långt för min stackars rygg som krånglar ibland när det blir alldeles för statiskt. Annars var det skoj. Nu måste jag bara försöka komma ut på några kortare rundor själv för att vänja ryggen med sittställningen och kanske åka till Falköping och racerdepån för att göra en bikefit så de kan se om jag kan bättra på sittställningen något för att underlätta för min rygg.
 
Har kunnat träna löpning, mycket intervallträning, eftersom knät (ja, det känns att man blir äldre och det gör ont här och var... suck) inte vill springa för långa sträckor. Iförrgår var jag dock ute på en "längre" runda där jag sprang 3,5min *6 och det accepterade knät så nästa gång kan jag nog utöka till 4min *4-6 JIPPI!!
 
Och igår tänkte jag köra backträning med min cykel (har efter ca 10år fortfarande inte döpt hen.. Förslag?) men eftersom de gräver upp och bygger ut avlopp vid simsjön så blev det inte riktigt som jag tänkt men det blev nog ganska lagom ändå för efteråt kändes kroppen tömd på energi och jag fick försöka fylla på med mat. Dock värkte nacken efter den korta cyklingen, tråkigt...
 
Och idag när jag körde på gymmet fanns det ingen styrka i benen, jag fick mjölksyra direkt och orkade inte. Fick istället köra några mage/rygg och armövningar emellan för att vila benen och sen avslutade jag med tuffa intervaller på löpbandet med en fart på 14-15km/h, höll på att dö men det kändes skönt att jag ändå körde! Nu väntas vila till imorgon kväll då jag ev ger mig på en löptur!
 
MEN på lördag åker Emma och jag Portugal med Springtime Travel där vi ska träna, sola, bada och ha det gött i en vecka!! Lovely!! Har inte varit borta från barnen i längre än två nätter så detta kommer nog bli tufft :-(
 
Hoppas ni har en bra dag i blåsten!
 

Kommentera

Publiceras ej