Svettas i ett varmt rum

0kommentarer

Idag på gymmet var det "Livingroom blast" och det innebar att de hade lite extra roliga pass och bjöd på lite gott (frukt och dricka) . Blanda annat startade de upp ett nytt pass som heter Hot Mojo som innebär Yoga i 38grader. Härligt! Jag har inte tränat yoga på jättelänge men nuså tänkte jag testa detta. Man skulle ha med sig egen yogamatta och en stor handduk och en liten. Om man inte har en egen yogamatta så kan man hyra eller köpa på gymmet. Jag har en rosa, sliten yogamatta så den fick följa med mig under armen. man samlades gemensamt utanför rummet för att gå allesammans in samtidigt, allt för att inte släppa ut värmen.
 
Värmen slog emot en när man gick in men instruktören berättade att idag var det endast 33grader, som en liten aptitretare på hur det senare (inte idag utan när passen verkligen börjar gå) kommer bli med 38grader och hög luftfuktighet.
 
Det blev en lättare yoga där instruktören pratade och förklarade hur man skulle stå i olika ställningar, hon gjorde det inte själv utan gick runt bland deltagarna och hjälpte till istället. Man körde som två olika pass. det ena där man stod upp och den andra när man satt ner eller stod på knäna.Jag kände inte att jag blev svettig men det kändes varmt och skönt för musklerna. Kommer nog kännas riktigt skönt när det blir ännu varmare och fuktigt. Därför behövdes inte handdukarna idag. Passet höll på i ca 60minuter.
 
Låter det roligt! Jag kommer gå flera gånger, det känns som välbehövligt för musklerna att sträckas ut och i den värmen blir det nog ännu skönare!
 
Våga!
 
 

Kommentera

Publiceras ej