Halsen säger aj

0kommentarer

Kom hem från P med ny energi och skön känsla inför min träning MEN hemma var barnen förkylda och det tog mig en vecka sen kände jag mig sträv i halsen jag med... Förhoppningsvis går även denna förkylning över snabbt så jag kan vara igång och träna igen.

Nere i P satte jag rekord i antal km jag fixar att springa utan att knät känns av!! Tjoho! Jag vill så gärna kunna springa utan begränsningar och springa långt!! Och nu känns det som om det fungerar och jag kan inte beskriva hur lycklig jag känner mig över det! Löpning är en såpass enkel träning som man kan variera i det oändliga. Det r bara att snöra på sug skorna och ge sig ut! Och man bhver inte springa länge för att ta ut sig. Har man ont om tid kan man springa intervaller och få bra träning gjord på ca30min.

Till skillnad mot cyklingen som jag känner kräver mer utrustning, mer specifika kläder och fa mer tid! Med två små barn, hund, hus, jobb, golf mm så får jag just nu prioritera träningen som inte tar för lång tid. Ibland kanske ett pass på cykeln hinns med och då, utan krav, ska jag cykla. Det r bra komplement till löpningen och ger bra kondition. Och man får se fin natur! Kanske passar det någon gång att jag cyklar med klubben men mest tror jag att jag kommer cykla själv för att slippa passa tider.

En annan träningsform jag fann i P är Crossfit! Kanske har ni hört talas om den? Det handlar om burpees, marklyft, chins, wod, armrap osv! Styrketräning och kondition blandat och intensivt! Önskar bara att det fanns en crossfit box i Skövde... Någon som vill starta ett??

Kommentera

Publiceras ej