Cykel i solsken

0kommentarer

Igår var det söndag och alldeles vindstilla och solen sken som en tok över oss. På söndagar är det cykling med Skövde cykelklubb som gäller, om jag inte jobbar eller har andra planer. Jag har cyklat två rundor ute, själv, hittills iår. En på 3mil i typ vad som kändes som storm. Jag stod stundtals still när det blåste som mest motvind. Och 2mils rundan var inne i Skövde då jag jagade backar att cykla uppför. Men nu var det dags för en längre tur.
 
Och för första gången med min racer. Jag valde lugna gruppen där det var flera nybörjare på att cykla i klunga, så vi startade med att gå igenom hur man gör och sen tog vi det lugnt ut mot varola. Vädret var med oss och vinden kändes knappt. Allt flöt på bra. Vi kom till värsås, Igelstorp, knistad, fjället och så småningom stöpen. Allt blir så mycket roligare när man cyklar tillsammans i grupp. Man pratar med nya cykelvänner och det rullar på. Efter ca 4mil börjar jag känna att nacken och ländryggen protesterar mot den stela ställningen som det är på en cykel och jag bestämmer för att korta av hemåt och vinkar hejdå till gruppen. Får med mig Lisa på vägen hem en bit. Totalt blev det 5,5mil i ett underbart cykelväder. Förhoppningsvis blir det många såna rundor till.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej