Hur gör man?

1kommentarer

Igår regnade det och blåste typ storm ute men jag hade bestämt mig för att ge mig ut på en löprunda för att testa vaden och inget kunde hindra mig. Såg ingen annan tid i veckan för träning så detta var min stund.
Påklädd med bra varma kläder åkte jag upp till berget och gav mig ut på 5an. Jag sprang 8min, gick 1,5min och körde detta hela rundan och vaden kändes ok inget alls ont. Jag foamrollade på kvällen och tog på tigerbalsam ifall att. Hittade någon öm punkt när jag foamrollade så jag gissar att det ligger kvar litegrann skit i vaden ändå.
Idag känner jag litegrann i vaden faktiskt.
 
Frågan som snurrar runt i mitt huvud är hur jag ska göra nästa helg då det är ett springlopp som jag vill springa. Det är BillingenXtrail som är 1mil i terräng. Frågan är hur vaden mår under och efter det loppet. Vågar jag chansa? Om den känns bra hela loppet och bara träningsvärk efter så tjoho då blir jag glad (men hur vet jag detta)men om den börjar ömma under loppet så är det inte så lätt att avbryta loppet mitt ute i skogen, och ingen bil kommer kunna hämta upp mig utan då måste jag gå hela vägen till mål och hur mår vaden då om den redan börjat göra ont?? Och jag vill inte att den ska ta skada under loppet för att bli rehabilitering 2-3veckor efter loppet för om ca 1månad är det Gbgvarvet som jag vill springa. Jag ska springa på måndag lite längre och kanske i terräng för att känna efter hur det känns då. Och bestämma mig i början av veckan och kanske diskutera med Lars på CrossfitSkövde om han har ngn tanke...
 
Har ni något råd till mig?? Hur skulle ni tänka?
 
 
 
 

1 kommentarer

Emma

18 Apr 2014 17:56

Åh vad svårt.. Det beror väl på hur viktigt just det loppet är för dig.. Är halvmaran "det stora" målet (visst skulle du springa typ göteborgsvarvet?) skulle jag nog kanske skippa det här loppet och fortsätta rehaba.. :/

Kommentera

Publiceras ej