Löpning när den är som bäst.

0kommentarer

Hej!
Det går ett tag mellan gångerna som det skrivs här. Fick ont i min vad förrförra veckan efter att jag hoppade hopprep och sen har jag haft on i ryggen efter att jag varit ute och cyklat en längre runda på racern. Eller nja,det onda började efter att jag var hos naprapaten och sen har det hållt i. Vet inte riktigt vad som hände. Han knäckte loss några låsningar som satt riktigt ordentligt och då fick jag ont i musklerna runtomkring och sen fick jag ont i vad jag tror, ryggen. Och det har blivit bättre men inte helt bra. Ändå begav jag mig ut på en kortare löptur (trodde jag) idag. Tänkte att det kanske skulle vara bra för ryggen och för min själ att röra lite på mig.
 
Jag började springa på en liten stig som skulle vara en utmärkt led, men jag tappade bort leden och sprang eller nja gick i full terräng och kom plötsligt ut på golfbanan då vände jag och hittade plötsligt leden igen och sprang in på den och snart kände jag igen mig. Följde den tills den begav sig brant uppåt, då fick jag gå och sen gick det nerför på grusväg och asfalt tills jag svänge av tillbaka in i skogen. Blev lite längre än tänkt men ack så fint det är ut ei naturen nu och det är underbart att springa. Dock var det såklart varmare ute än vad jag hade tänkt mig och jag klädde mig för varmt, som vanligt. Vaden kändes ok fram till slutet av springturen och då chansade jag inte utan stannade och gick. Kände även av löparknät litegrann men det gör jag alltid när jag haft ett litet uppehåll med löpträningen.
 
Som det känns nu kommer det inte bli något göteborgsvarv för min del. Vaden krånglar. Ryggen krånglar och löparknät gör sig påmint. Jag får satsa på de kortare sträckorna och på att börja springa trail, vilket är underbart skojigt. Vill springa billingeleden och andra leder.
 

Kommentera

Publiceras ej