Tomt i skallen men spring i benen

0kommentarer

Fick en fråga om hur det går med min blogg och ja.. just nu är det väl lite torka. Har inte riktigt haft inspiration eller tid eller lust att skriva. Men i samband med nya mål så kanske det kan få mig att komma igång att skriva igen.
 
Mitt närmaste mål är att för första gången springa Göteborgsvarvet i maj. Första gången att springa just det loppet men andra gången att springa ett halvmarathon. Mitt första var som bekant i Stockholm. det var både en väldigt rolig och tråkig upplevelse. Det var en väldigt fint bana och helt fantastiskt väder. Det var i september 2012. De tråkiga med det var att jag drog på mig ett löparknä som resten av året och delar av 2013 tog bort det roliga i löpningen. Jag tror jag hitta hur många som helst olika stretchövningar för löparknä som jag körde, jag testade allt. Jag köpte en foamroller som jag rullar på med smärta i låren. Status idag är bra och inga känningar av löparknät men jag stretchar fortfarande och rullar på foamrollern i förebyggande syfte.
 
2013 började jag också med crossfit, som är en helt fantastisk träningsform men som jag fått ta en paus ifrån, eller lugnare med, pga en axelskada. 2013 hann jag även med att rehabilitera ett hopparknä och en vadbristning och hälsenebekymmer.
 
Målet med 2014 är bla att ta hand om min kropp och balansera med rehabiliterande övningar som gör att jag ej skadar mig.
 
Och att springa Gbg med hedern i behåll, gärna under 2h.
Och att cykla halvvättern under 6h (kanske tom 5h)
Och testa på ett triathlonlopp (Broddetorps)
Och kanske springa tjejmilen eller lidingöloppet beroende på form och i mån av tid.
Och ev springa Stockholm halvmarathon tillsammans med Anders.
Och bli bättre i crossfit..
 
Bland annat!! Hihi!
 
Lets start!

Kommentera

Publiceras ej