Crossfitmåndag

1kommentarer

Det blev som rubriken säger crossfitpass idag. Passet började med genomgång av hur man gör en korrekt pushup (=armhävning) och hur man kan variera i olika tempon. Bra att tänka på att spänna sin core och hålla en rak linje i kroppen, inget fusk. Jag har tappat så mycket styrka i överkroppen under vintern men nu har jag sakta börjat styrketräna armar igen men det r sååå många övningar inom cf som är för tunga för mig än och som jag måste skala. Woden bestod idag utav: 
7 pullups, 10 latheralhiplift, 13 k2e och 16walking lunges.
På pullupsen måste jag skala massor för att min axel inte ska protestera och de andra övningarna är ok. Gick rätt bra. Ingen flåswod utan mer styrka och teknik fa på pullups och k2e. Hann med 4varv och 7k2e.
crossfit, k2e, pullups, styrka,

1 kommentarer

M. Bäckström

26 Mar 2014 17:04

Bra jobbat, kul läsning.

Kommentera

Publiceras ej