Crossfitpass

0kommentarer

Igår blev det ett crossfitpass på kvällen. Jag får fortfarande tänka mig för när det gäller axelövningar. Den tycker inte om att göra många repititioner i högt tempo och flera varv. Så det gäller att skala om det är ngn axelövning med och att ta det lugnt med just den övningen.
 
Igår såg passet ut såhär:
6 t2b (toes to bar, du hänger i en stång och ska få upp tårna till stången)
7 puchups (armhävningar)
8 reversed back extensions (du ligger med magen på en låda med benen utanför och sträcker på dem)
9 boxjumps (du hoppar/kliver upp på en låda)
 
Med amrap 12min (amrap = as many rounds as possible)
 
Här var det armhävningarna som min axel inte tycker om och som det gäller att vara försiktig med, så den skalade jag genom att göra dem på boxlådan. Sen är ju t2b en svår och tung övning för magen. Första varvet kanske jag klarar alla 6 men sen går det sisådär..
12minuter kändes som ganska länge men de gick förvånansvärt fort. Jag räknade aldrig varven men det blev en hel del.
 
Och efter passet körda jag lite själv med marklyft, magträning, OH squat (så gott det går) och sen var jag färdig för att åka hem och duscha!
 
crossfit, marklyft, styrketräning,

Kommentera

Publiceras ej