Extra och inställd träning

0kommentarer

Igår var det vilodag inplanerat men så var jag så sugen på att göra några axel och armövningar och som uppvärmning blev det hopp på studsmattan tillsammans med Charlie. Därefter blev det lite enbenshopp, indianhopp och långa hopp som jag inte riktigt vet vad de egentligen heter. För att träna upp spänsten och styrkan i vristerna. Tränade även lite hopprep och du (=dubbel unders). Suger på det men ska bli riktigt jävla grym på det har jag bestämt.
 
 
Sen blev det blandat med arm- och axelövningar och mage- och ryggövningar. Behöver bli stark i bålen så jag orkar göra t2b (toes to bar) och kunna cykla längre turer utan att få ont i ländryggen. Det blev ett helt ok pass. Jag behöver göra dessa pass också någon gång i veckan med lite hopp och mage/ryggträning. Det är viktigt!
 
Idag skulle jag ha sprungit 15*1minutsintervaller men jag har haft magknip sedan igårkväll, troligen pga en dålig makrillburk som jag åt till lunch igår. Tittade inte så noga på datumet utan tog den bara på en macka. Tur jag inte blev sämre än så, men eftersom jag knappt ätit något idag så vågar jag inte bege mig ut på en löptur med intervaller. Då får löpningen vänta till på fredag. Lite tråkigt men så blir det ibland.
 
Ha det gott därute!
armar, axlar, core, hopp, löpning, mage, rygg, styrketräning,

Kommentera

Publiceras ej