Idag är det torsdag

0kommentarer

Det blev en kort löptur i onsdags för att testa hur vaden kändes. Fick ont i den efter långpasset i lördags men nu känns den ok igen. Löppasset bestod av att springa så långt jag orkade på 12min. Tog inte i så att jag storknade men kom ändå längre än vad jag trodde. Skoj! Denna veckan har jag avsiktligt tagit det lite lugnare med löpningen (endast 2planerade pass) just för att låta kroppen komma ikapp och inte dra på mig en massa skador. Nu är det mindre än en månad kvar till första löptävlingen som heter BillingenXtrail som är ett millopp i jobbig terräng som avslutas med att springa uppför billingebacken ;-)
 
  Och sen kommer vårruset den 13:e maj som jag åker tillsammans med arbetskamrater till Vänersborg och springer. Ska bli skoj. Tidigare har vi åkt till Jönköping och den banan har man nu tröttnat på. Vårruset är bara 5km.
 
Och sen kommer Gbgvarvet den 17:e maj! Kommer bli spännande och jag hoppas verkligen att min kropp kommer fixa att springa på asfalt sålångt utan att jag drar på mig mitt löprknä igen. Jag tränar mycket ben för att stärka upp musklerna runtomkring knät och stretchar en del. Efter varvet är det ingen inplanerat förrän slutet av augusti.
 
Idag fick det bli styrka och crossfit i boxen. Först marklyft, pullups och k2e. Sedan dagens wod som ni kan läsa på Crossfitskovdes hemsida: 10deadlift, 8 puschups, 10 latheraljumps, 8situps. Amrap 10min och jag hann precis med 7varv.
 
Och kvällsmaten bestod utav rester, det blev en bit omelett och spenatsoppa MUMMA!!
 
 
 
 
billingenxtrail, crossfit, gbgvarvet, löpning, vårruset,

Kommentera

Publiceras ej