Lite uppdatering om träning

0kommentarer

Ligger efter med att rapportera om min träning. I måndags skrev jag om mina intervaller 5*5minuter, och tisdagen bjöd på crossfitpass. Sen sprang jag på onsdagkvällen ett snabbdistanspass, som innebar 4km i ett högre tempo. Och det löppasset gick ganska bra faktiskt också trots regn och blåst. Det end som hindrade mig lite var att jag hade ont i benhinnorna efter passet i måndags och efter löppasset fick jag smörja med Voltaren för att det skulle kännas ok, och rullade med foamrollern (ajaj).

Och igår, fredag, passade jag på att köra styrketräning på boxen. Det blev uppvärmning på rodden, hopprepsträning med DU (dubbelunders), som går skit ifall ni vill veta. Och därefter backsquat + knäböjshopp 3*10, frontsquat + utfallshopp 3*10, därefter lite pullups träning. Jga har inte tränat på pullups på väldigt länge pga min axel men nu testade jag lite med grönt gummiband och kände mig väldiiigt svag... Har tappat mycket styrka i överkroppen men nu verkar det fungera med lite lätt styrkaträning igen utan att axeln protesterar. Men jag måste ta det lugnt och inte gå för fort framåt.
 
Efter pullupsen körde jag en egenkomponerad wod:
500m row
25 backextensions
25 OH lunges (teknikstången)
25 k2e                                                 =7:39min
 
Efter rodden när jag hade hoppat upp och börjat göra backextensions fick jag så sjukt mycket mjölksyra att jag först bara kunde köra 10 i rad sen bara 2, 2, 2 och tillslut bara 1, 1, ... Helt sjukt jobbigt blev det. OHlunges gick bra och knees to elbow gick hyfsat bra. Där fixar jag att kippa och då underlättar det lite och går snabbare. Men tiden går att förbättra.
 
Idag, lördag, är tanken att jag ska springa långdistans i mina nya skor! Berättar senare hur det gick!

Kommentera

Publiceras ej