Sol, löpning och svett! Det är livet!

0kommentarer

Idag kändes det som om våren är påväg. Och idag hade jag planerat in intervaller. Jag är en frusen person så även fast det var 7grader ute så klädde jag på mig långärmad, vindväst, en löparjacka och långa löparbyxor. En annan person hade kanske ratat vindvästen ;-)
Det blev först lite uppvärmning, kände av mina svaga vrister. Har blivit lite mycket löpning nu när jag äntligen blivit frisk och jag har inte tränat mina vrister och då protesterar de. Men med lite indianhopp, enbenshopp mm så kändes de ok. Intervallerna bestod utav 3*120sek, 3*90sek, 3*60sek och 3*30sek. Skönt att srping när man vet att intervallerna blir kortare och kortare. Vid de tre första intervallerna kom mjölksyran krypandes. Jag tränade crossfit igår med squat och lunges så det sög i benen idag men ju kortare intervallerna blev desto fräshare kände jag mig i benen och det kändes riktigt bra.
 
Solen kikade till och med fram idag en kort stund men än värmer den inte. Och vindarna visade sin styrka så vi var inte ute sålänge.
 
Tror jag kanske ska vila benen i helgen och ta ett cykelpass istället för långpass. Nu är det ju torrt ute fast gruset är kvar så det blir inte racercykeln.
intervaller, löpning, sol,

Kommentera

Publiceras ej